Szőke Katalin
Az iskola barátságos légköre az első naptól kezdve megfogott. Minden apró részlete azt üzeni, ide jó betérni. Pedagógusként azt szeretem benne a legjobban, hogy hatalmas teret kapok kreatív ötleteim megvalósításához, hogy naponta találkozom újabb és újabb kihívásokkal, melyek szakmai fejlődésemet is nagyban segítik és ösztönzőleg hatnak rám.
2002-ben érettségiztem a budapesti Szent-Györgyi Albert 12 Évfolyamos Iskolában, majd egyenes út vezetett az ELTE Tanító- és Óvóképző Karára. 2006-ban szereztem diplomát tanítóként, vizuális műveltség területen. Még abban az évben el tudtam helyezkedni a Rákospalotai Meixner Általános Iskolában, ahol az akkori első osztály egyik tanítója lehettem; matematika és rajz órákat tartottam. Elvégeztem a Meixner tanfolyamot, mely diszlexia prevenciós módszerrel foglalkozik.
2007-2009 között külföldön szereztem tapasztalatot, hotelekben, főként, gyermekprogramokat szerveztem. Közel három mozgalmas év után hazahúzott a szívem, és újra tanítani kezdtem.
2011 őszén csatlakoztam az Újalmához. Az iskola barátságos légköre az első naptól kezdve megfogott. Minden apró részlete azt üzeni, ide jó betérni. Pedagógusként azt szeretem benne a legjobban, hogy hatalmas teret kapok kreatív ötleteim megvalósításához, hogy naponta találkozom újabb és újabb kihívásokkal, melyek szakmai fejlődésemet is nagyban segítik és ösztönzőleg hatnak rám. Ennek eredménye, hogy 2016 nyarán angol nyelvtanítói diplomával gazdagodtam, így az iskola angol tanári csapatát is erősítem. Nagyon izgalmas feladat számomra a nyelvtanítás nem tankönyvhöz, hanem autentikus szövegekhez kötött tanítási módszere, melyet iskolánkban nagy sikerrel alkalmazunk. Mivel az előző, mostmár hetedikes osztályomnál reál tantárgyakat (matematika, környezet) tanítottam, az angol nyelv tanításánál a humán területeken tudtam kreativitásom kiaknázni.
A tanítói szakmában minden nap örömöt lelek, hisz gyermekek között lehetek, az életük részévé válhatok olyan légkör megteremtésével, amely mindkét fél számára harmóniát rejt. Minden EGYÜTT töltött nap új élményekkel, tapasztalatokkal gazdagítja életünket, érdekes, új dolgokat tanulunk egymástól, magunkról. A művészeti tevékenységeket szívügyemnek tekintem, hisz a gyermek általa fejezi ki önmagát, akár kimondatlan érzelmeit is megfogalmazza és feldolgozza, kreativitását pedig észrevétlenül használja és fejleszti.
Célom, hogy a tanulás öröme életük részévé váljon és kiteljesedhessenek általa.
Nevelési elveim alapjának tartom a kölcsönös bizalom meglétét, ami egy jó közösség alapja; melybe szülők, tanárok és gyermekek egyaránt beletartoznak. Következetesség, nyitott és elfogadó környezet az, ami a gyermeknek is biztonságot ad, és ennek megteremtésére hivatásként vállalkoztam.