A titkárságon, az alábbi napokon tartunk pénztári órát, amikor készpénzes befizetéseiket megtehetik:
Kedd: 7:30-14:00
Csütörtök: 14:30-17:30
Ebédszünet: 14:00-14:30
Részleteket itt olvashat.
A kötelező nyelvi órák száma 1-3. évfolyamon heti három, 4-8. évfolyamon heti 4 óra. Szabadon választható fakultációs rendszerünkben ez plusz órákkal egészíthető ki. Tizenöt fős osztálylétszám felett csoportbontásban tanítunk.
Alsóban és felsőben is tartunk Tehetségműhelyt, melyre a pedagógusok hívják meg a gyerekeket.
Iskolánkban intenzív, kommunikáció központú angol nyelvtanítás, nyelvtanulás folyik. Célunk, hogy a gyerekek számára használható nyelvtudást adjunk.
Iskolánk nem kéttannyelvű intézmény, azoknak a diákjainkak, akik valamilyen okból kifolyólag anyanyelvi tudással érkeznek hozzánk felajánljuk, hogy bekapcsolódhatnak a tehetségműhely munkájába.
Zeneiskolát olyan gyerekenek ajánlunk, aki zenei téren tehetséget mutatnak. Ha bármilyen kétségünk van affelől, hogy a gyermekünknek van –e zenei tehetsége, kérjük meg az iskolából egyik zenetanárt, hogy mondjon véleményt, javasolja –e a zeneiskolát.
Hangszerfüggő, hogy mikor kezdjen gyermekünk bármilyen hangszeren tanulni. Furulyázni már 5 éves kortól nyugodtan lehet, zongorát inkább 6-7 éves korban érdemes kezdeni, gitárt 8 éves kortól ajánljuk.
Részleteket lásd Sport címszó alatt.
Minden gyerek az iskolába kerüléskor, és probléma esetén szűrésen esik át az iskolánk fejlesztő csapata által. A csapat tagjai logopédiai, pszicho-pedagógus, fejlesztő pedagógiai, mozgásfejlesztő, valamint mozgásnevelő szakemberekből állnak. Egyéni fejlesztési tervet készítenek minden gyermekről, és a fejlesztés eszerint zajlik.
Igen, tantárgyi lemaradás, nehézség esetén korrepetálás keretein belül a tanítója, tanára segítségével dolgozhat , illetve logopédus és fejlesztőpedagógus is segíti a gyermek a felzárkóztatását az iskolában.
Igen, órákon és külön foglalkozás keretein belül is alkalom nyílik tehetséggondozásra. Részletekért lásd még Tehetségpont címszó.
Felső tagozaton minden évfolyamon tartunk tantárgyi vizsgákat. Ötödikben történelemből, hatodikban magyarból, hetedikben matematikából, míg nyolcadikban természettudományokból kell vizsgáznia diákjainknak. Angol nyelvből a felső tagozat minden évfolyamán kell a diákoknak szóbeli vizsgát tenniük előre meghatározott tételsor alapján.
Minden osztályban tanulószobát tartunk délután három órától az osztályfőnökök és a szaktanárok vezetésével. Itt általában elkészülnek a feladataikkal a gyerekek. Péntekenként nincs tanulószoba, hanem hétvégi házi feladat van, havonta egy leckementes hétvége kivételével. Az iskolai szünetekben nem kapnak házi feladatot a diákok.
Reggel héttől este hat óráig.
Harmadik osztálytól tanulnak végig nyolcadikig.
A munkaközösségek szabadon választhatnak a minisztérium által jóváhagyott tankönyvcsaládokból.
Minden pedagógusnak heti rendszerességgel van kijelölt fogadóórája. A féléves bizonyítványok kiosztása után szülői értekezletet, a negyed és a háromnegyed éves tudósítás után, fogadóórát tartunk, amely pontos idejéről mindig az előtte való héten már a faliújságról lehet tájékozódni. Az osztályfőnökökkel pedig reggel, érkezéskor, délután, távozáskor is tudnak személyesen beszélni.
Az eseményekről a szülőket mindennap Hírlevélben értesítjük, amit e-mail-en kapnak meg. Az osztályprogramokról az osztályfőnökök is tájékoztatják a szülőket elektronikus és a faliújságon nyomtatott formában is. A gyermekek tanulmányi eredményeiről Mozanaplón keresztül értesítjük a szülőket.
Küldetésnyilatkozatunkban megtekinthetik, mi az ami számunkra igazán fontos. De talán kiemelnénk az alábbiakat: különbözik a légkörében, hangulatában, a diákok és tanárok kapcsolatában, a módszertani sokszínűségében, a programok színességében.
Vannak olyan rendezvények, amelyekre az szülőket is szívesen várjuk, ilyen a farsang, a majális, a szüreti mulatság, vannak olyan rendezvények, amiket kifejezetten a gyermekeknek szervezünk, ilyen pl. mikulás-váró, adventi műhelyek, stb.
Az éves munkatervben mindig jelöljük, hogy melyek azok a programok, amelyek a szülők és más vendégek részére is nyitottak.
Az iskolakezdés előtti évben kéthetente tartunk Ovis csalogató foglalkozásokat, ahol a leendő elsősök megismerkedhetnek az iskolánkkal, tanárainkkal, társaikkal. A végleges osztály kialakulása után, májusban, minden héten egy alkalommal Iskolára hangoló órákat tart a két leendő osztályfőnök, ahol közös játék által megkezdődik a kis közösség összeszoktatása.
Az iskolakezdés első hat hete pedig egy előkészítő időszak, amikor a kis nebulóknak van idejük hozzászokni az iskola szabályaihoz, életéhez.
Fokozatosan készítjük fel a gyerekeket a felső tagozatra. Már harmadik osztálytól bevezetjük a szóbeli feleleteket, kiselőadásokat, gyűjtőmunkát, így a diákoknak van idejük felkészülni a kihívásokra. Ezt segíti a tanulásmódszertan óra 4.-ben, heti egy órában, amely szintén sok hasznos tippet ad nekik a tanulásuk minőségének fejlesztésére. A felsős pedagógusokat pedig ismerik, hiszen kirándulásokon, szakkörökön, erdei iskolában, napközis táborokban együtt vannak az alsósok és a felsősök.
Részleteket lásd az Általános információk, Értékelési rendszerünk címszó alatt.
Igen. Részleteket lásd a Felvétel menete címszó alatt.
Részleteket lásd a Támogatás címszó alatt.
Igen.
részletesen a Támogatás oldalon
Nem.
Igen járnak, a második osztályos tanulók.
Van tornatermünk. Hetente három testnevelés óra van, ebből elsőtől hatodik osztályig egy tánc. A szakkörök között számos sportfoglalkozás közül választhatnak még diákjaink.
Melegítőkonyhás étkeztetés van, az iskolások ebédre és uzsonnára tudnak befizetni, az ovisok egész napos étkezésre (reggeli, ebéd, uzsonna).
Árak a Támogatás oldalon.
Teljes mértékben. Az alapvető elvárásokat és követelményeket minden korosztályra tartalmazza a Nemzeti Alaptanterv, ami a mi tantervünk alapjait is meghatározza. Az egyes tankönyvek használatából adódó különbözőségek az iskolák között általában könnyűszerrel áthidalhatók.
Régi diákjaink rendszeresen visszajárnak, és hozzák a híreket, jó tanácsokat a felsősöknek. A nyolcadikosok egy iskolát meg is látogatnak közösen az osztályfőnökükkel. A teljes felső tagozaton minden évben tartunk tantárgyi vizsgákat, hogy a gyermekek szerezhessenek vizsgarutint és nagyobb anyagrészekből való felkészülés rutinját. Hetedikben heti két órában, nyolcadikban heti négy órában tartunk felvételi előkészítő foglalkozásokat, ez nagy segítség a végső megmérettetésnél. A szülőkkel az osztályfőnök és egy szaktanár még a jelentkezések előtt személyes konzultációt tart, hogy biztosan a megfelelő iskolát válasszák a gyermekük számára.
Nagyon ritka, hogy egy 14 éves gyermek olyan fogalmi érettség, illetve általános tájékozottság birtokában legyen, hogy a nyelvvizsga követelményeinek eleget tudjon tenni. Tehát még ha nyelvi felkészültsége lehetővé is tenné ezt, az előbbi kettő hiánya nem. A gyermek középfok azonban reális célkitűzés lehet a tehetségesebb gyerekeknek.