
Kovács Petra
Számomra a pedagógia nem csupán a tudás átadását jelenti, hanem a gyermekek személyiségének formálását, támogatását és inspirálását is. Célom, hogy teljes személyiségemmel, elhivatottságommal és pedagógiai attitűdömmel segítsem a gyerekeket és támogassam őket a saját útjuk megtalálásában.
Miskolctól 44 km-re, Mezőcsáton töltöttem a gyermekkoromat, ahol már fiatalon érdeklődni kezdtem a művészetek iránt. Különösen lenyűgözött a táncművészet világa, mindig csodáltam azokat az alkotókat, akik művészetükkel kifejezték gondolataikat, érzéseiket. Ez a vonzalom vezetett el 2014-ben a Nyíregyházi Művészeti Szakgimnáziumba, ahol az érettségi megszerzése mellett hivatalos táncos képesítést kaptam.
A művészetek mellett a magyar nyelv és irodalom egyre meghatározóbb szerepet játszott az életemben. Kiváló magyar tanárom inspiráló munkája és lelkesedése nagy hatással volt rám, az irodalomórák világa pedig teljesen magával ragadott. Ekkor határoztam el, hogy szeretném átadni a tudást a jövő nemzedékének. Ez a felismerés vezérelt a pedagógia irányába, így 2019-ben az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán kezdtem meg tanulmányaimat tanító szakon, magyar nyelv és irodalom műveltségterületen.
Egyetemi éveim alatt a tanítási gyakorlatok során megtapasztaltam milyen öröm és felelősség a gyerekekkel együtt dolgozni, segíteni őket a fejlődésben. Ezzel párhuzamosan a Németvölgyi Általános Iskolában napközis tanítóként kezdtem dolgozni, ahol sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekekkel foglalkoztam. Ez az időszak rendkívül sokat tett hozzá a személyes és szakmai fejlődésemhez, hiszen mélyebben megérthettem milyen egyéni figyelemre, differenciált oktatásra és érzékeny pedagógiai hozzáállásra van szükség ahhoz, hogy minden gyermek a saját képességeihez mérten fejlődhessen.
A mozgás és a kreatív tevékenységek a mai napig fontos szerepet játszanak az életemben. Immár három éve aktívan részt veszek nyári tánctáborban, ahol a gyermekek számára a tánc és a mozgás örömét, valamint az önkifejezés lehetőségeit igyekszem átadni. Hiszem, hogy a mozgás és a művészet nem csupán kikapcsolódás, hanem olyan eszközök is, amelyek segítik a gyerekeket a személyiségük kibontakoztatásában, az önbizalmuk megerősítésében és az érzelmeik feldolgozásában.
2025-ben egy izgalmas kihívásba kezdtem, részt veszek egy vitavezető-képzésben, amely során azt tanulom, hogyan lehet a kritikus gondolkodást, az érveléstechnikát és a véleményformálást hatékonyan beépíteni a tanítási folyamatba. Úgy gondolom a mai világban kiemelten fontos, hogy a gyerekek képesek legyenek önállóan gondolkodni, érveket megfogalmazni és kulturált módon vitázni. A vitakultúra fejlesztése nemcsak a tanórákon, hanem az élet minden területén hasznos készség, amely magabiztossá teszi a gyerekeket és fejleszti a kommunikációs képességeiket. Ezt a szemléletet szeretném beépíteni a tanítási óráimba.
Számomra a pedagógia nem csupán a tudás átadását jelenti, hanem a gyermekek személyiségének formálását, támogatását és inspirálását is. Célom, hogy teljes személyiségemmel, elhivatottságommal és pedagógiai attitűdömmel segítsem a gyerekeket és támogassam őket a saját útjuk megtalálásában.
Nagy örömmel és lelkesedéssel csatlakozom az Újalma csapatához, és izgatottan várom az előttem álló kihívásokat, élményeket!
„A diákokat gondolkozni kell megtanítani, és nem arra, hogy mit gondoljanak.” (Margaret Mead)