Művészetek-Zeneiskola

Zeneiskola bemutatása

Mindenkiben egy alkotó rejlik. A kreativitás kibontakoztatása, a gyermekek személyiségfejlődésének fontos része, ezért igyekszünk többféle művészi tevékenység tanulásának, kipróbálásának a felajánlásával ehhez hozzájárulni.

Iskolánk mindennapjait átszövi a zene, tanulóink 70 %-a vesz részt valamilyen formában az iskola által kínált zeneoktatásban.

Kodály elve szerint neveljük gyerekeinket, valljuk: „Legyen a zene mindenkié!”

A zenélés hozzájárul a gyermek értelmi, érzelmi, társadalmi, nyelvi és fizikai készségeinek fejlődéséhez, s ami a legfontosabb: sok-sok örömöt nyújt. Legyen a zene sikerélmény!

A zenei műveltség megalapozásán és fejlesztésén túl a zene elősegíti a személyiség szabad fejlődését. A közös muzsikálás fejleszti az egyén kommunikációs képességét és segíti a társadalmi viselkedés megfelelő kialakulását.

A zenélés más képességek kibontakoztatására is pozitívan hat. Ide tartozik a koncentráció, a kitartás, a motiváció, a kreativitás, a kommunikációs és önkifejező készség, a társadalmi szerepvállalás és a csapatmunka.

Zeneiskolánk az elmúlt időszakban nagy fejlődésen ment keresztül. A kezdeti évek rohamos növekedése után a zeneiskolai jelentkezések száma állandósult. Az iskola tanulóinak nagyjából 70 %-a tanul egyéni vagy csoportos formában zenét, illetve vesz részt az iskolai zenei szakkörök munkájában.

  •  Az „A” tagozaton magas színvonalon tanulhatnak a gyerekek klasszikus zenét.
  • Emellett folyamatosan fejlesztettük a “C” tagozat lehetőségeit – (magánének tanszak, gitár- basszusgitár tanszak, trombita, meghívással egyéni dob és szaxofon tanulási lehetőség)
  • Az iskolában jelenleg is két zenekar (AlmaJam és Alma Beats), két énekkar (Calippo és Vadalma) vonós- zenekar és több kamaraegyüttes ad lehetőséget a gyerekeknek a közös zenélés élményét élvezni.
  • A folyamatos érdeklődéshez igazítva, évről- évre folyamatosan bővítjük a kínálatot, egyre több lehetőséget adva a kis muzsikus palántáknak. Az utóbbi pár év újdonsága a csoportos zenetanulás lehetősége az iskolánkban: A nulladikban régóta működő Zene-bona alapozó fejlesztő zenei foglalkozás mellett a hangszerválasztás előtt álló kisebbeket szeretettel várjuk a három csoportos foglalkozás valamelyikén.
  • Az országosan is egyedülálló Játékos hangszerismeret foglalkozáson a gyerekek megismerhetnek és kipróbálhatnak szinte minden hangszert „testközelből”, gyakorlati módszerekkel,
  • Az “Ütős” csoport tagjai a ritmusokkal, ütős hangszerekkel ismerkednek és a ritmikai alapokat sajátítják el.
  • Az Ukulele csoporton dalokat tanulnak meg játszani a gyerekek ezen a kézméretükhöz illő hangszeren.
  • Zene-bona A nulladik évfolyamon működő zenebona foglalkozás célja elsősorban a zene megszerettetése a kisgyermekekkel.

Egyéni zenetanulás:

A célunk, hogy a gyermek a legtöbbet tudja kihozni magából megfelelő zenei iránymutatás mellett. A gyakorlás, a tanulók otthoni támogatása elengedhetetlen minden esetben, hiszen a fejlődés és a sikerélmény csak így garantált!

A zenetanulás minden formában elkötelezettséggel és felelősséggel jár, a jelentkezéseknél ezt, kérjük, vegyék figyelembe.

Az Új Budai Alma Materben az egyéni hangszeres zeneoktatás három tagozaton működik.

Tagozatok

Az „A” tagozatról

Az „A” tagozat a klasszikus zeneiskolai zenetanulási forma, ahol a gyerekek a heti 2*30 perc egyéni hangszeres óra mellett szolfézst (heti 2*45 perc) is kötelezően tanulnak.
A tanterv a központi követelményeknek felel meg, ez minden zeneiskolában egységes. A mi zeneiskolánkban, a kötelező darabok mellett, lehetőséget adunk, a tudásszintjüknek megfelelő darabokban műfaji kalandozásokra. A gyerekek évente legalább kétszer koncerten szerepelnek, a tanév végén pedig vizsgát tesznek. 6 év zenetanulás után művészeti alapvizsgát tehetnek. Tanulmányaikról bizonyítványt kapnak diákjaink.

Az „A” tagozatos zeneiskolai oktatás éves díja: 2024/2025 tanévben 250 000 Ft, későbbiekben is évente inflációval kerül emelésre,
heti 2*30 perc egyéni hangszeres óra + a heti 2*45 perc csoportos szolfézs jár vele.

“A” tagozaton választható tanszakok: zongora, fuvola, furulya, cselló (gordonka), hegedű és trombita.

Fontos!

A 2023-2024 tanévtől új, egyedülálló „családbarát” rendszert dolgoztunk ki a kötelező szolfézs foglalkozások időpontjaira.

Az „A” tagozatos szolfézs órák rendjéről:
Az elsős és másodikos gyermekek részére mindkét szolfézs foglalkozást hozzáfűzzük a délelőtti tanórákhoz, (összevont tanmenettel az ének órák idejében) így a terheik csökkentésével bízunk abban, hogy a kicsik közül is többen, bátran választják az „A” tagozatos zenetanulást.

3. osztálytól pedig, az „A” tagozatosoknak kötelező két szolfézs órából egy, az ének óra anyagával összevonva (csoportbontásban a kis létszám megőrzése miatt) a délelőtti órarendbe lett beillesztve, így csak egy foglalkozás marad a délutánokra. Ennek időpontja a 3.-8. osztályig hétfőtől- csütörtökig délutánonként 15.45 és 18 óra között várható.

A szolfézs 4. évfolyam elvégzése után (jellemzően az általános iskola 6. évfolyamától) a diákok szolfézs alapvizsgát tehetnek csoportos formában. Ez a vizsga lehetőséget ad arra, hogy az alapozó szakasz befejezése után, a továbbiakban kiválthatják zenekari vagy kórus részvétellel az „A” és „B” tagozaton kötelező szolfézst. Erről az érintetteket személyesen is értesítjük!

A „B” tagozatról

A „B” tagozaton eddig 1-2 kivételes tehetségű diákunk tanult. Erre kizárólag tanári meghívással lehet bekerülni, ezért erre külön jelentkezni nem lehet! A komoly továbbtanulási szándékkal zenét tanuló gyerekek kapják meg a „B” tagozat lehetőségét azért, hogy támogassuk őket céljaik megvalósításában. Ez a tagozat jó felkészülési lehetőség egy későbbi zenei pályának. A tanterv itt is központi követelménynek felel meg viszont a minimumkövetelmény itt jóval magasabb, mint az „A” tagozaton tanulók esetében. Elvárás az évi 2 koncerten való, magas színvonalú, fellépés, lehetőség szerint a versenyeken való megmérettetés és az intézmény zenei életében való aktív részvétel. Tanulmányaikról bizonyítványt kapnak diákjaink, évente legalább kétszer koncerteznek, évente vizsgáznak. A „B” tagozatos bizonyítvány jó alap a konzervatóriumi felvételhez. Itt a szolfézs mellett 2*45 perc egyéni, hangszeres órán vesznek részt a gyerekek.

A „B” tagozatos zeneiskolai oktatás éves díja megegyezik az „A” tagozatéval a 2024/2025 tanévben Ft (későbbiekben is évente inflációval kerül emelésre, ezer forintra kerekítve) – heti 2*45 perc egyéni hangszeres óra + csoportos szolfézs.
Erre nem lehet jelentkezni, csak meghívásos lehetőség!

A „C” tagozatról (korábbi hobbi)

„C” tagozaton teljes szakmai szabadság mellett, a gyermekek egyéni képességeihez, igényeihez igazodva összeállított tanmenet alapján választják a szaktanárok a tananyagot. Kiemelt célunk, hogy tanulóink adottságaikat és lehetőségeinek figyelembevételével a legmagasabb szintre juthassanak el. A „C” tagozati képzésben a heti 2*30 perc egyéni, hangszeres óra mellett ugyanúgy biztosítunk lehetőséget csoportos szolfézs tanulásra. Tanulmányaikról évente oklevelet állítunk ki. Fellépési lehetőségek számukra is adottak évente kétszer, vizsgát nem kell tenniük.
A „C” tagozatra a nulladikosok is jelentkezhetnek. A meghallgatás során előfordulhat, hogy az életkori sajátosságokat és az egyéni képességeket figyelembe véve, a zenetanárok későbbi kezdetű zenetanulást fognak javasolni.

A „C” tagozaton az oktatás éves díja a 2024/2025 tanévben: 340 000 Ft, később évente inflációval kerül emelésre.
Heti 2*30 perc egyéni hangszeres óra + lehetőség csoportos szolfézs tanulásra, nincs vizsgakötelezettség.

“C” tagozaton választható tanszakok: zongora, fuvola, furulya, cselló (gordonka), hegedű, trombita, kürt, szaxofon. Csak „C” tagozatos formában választható: gitár (klasszikus- vagyis dob gitár, basszus- és szóló gitár), magánének, valamint meghívással egyéni dob.

 

Egyéni (nem csoportos) zenetanulási lehetőségek:

  •  magánének

Az énekelni szerető és vágyó gyerekeknek külön lehetőséget biztosítunk az egyéni énektanulásra. A foglalkozások a helyes éneklési szokások kialakításával kezdődnek: kiállás, légzés, artikuláció, helyes hanglejtés, hangadás. Ezen területek folyamatos fejlesztése mellett a gyerekek népdalokon, műdalokon, könnyűzenei műveken keresztül sajátítják el az énekléstechnika alapjait. Énekeseink rendszeres fellépői az iskolai koncerteknek.

  •  furulya

A hangszerek közül talán a furulyát a legkönnyebb megszólaltatni, ezért ajánljuk már egészen kisgyermekkortól, akár öt éves kortól. Hamar lehet rajta dallamokat játszani, igen gyorsan sikerélmény éri a növendéket, ha az óvodából vagy iskolából jól ismert dallamok megszólalnak általa. A furulyatanulás kiváló előkészítője bármilyen más fúvós hangszernek, fafúvósnak (fuvola, oboa, klarinét, fagott) és rezesnek (trombita, kürt, harsona, tuba) egyaránt.

Természetesen a fúvós órákon is elsődleges cél, hogy a gyerekek megszeressék, és élvezzék a zenét. Megtanulják a hangszer kezelési módjait (fogásokat, szájtartást, hüvelykujj-technika, stb.), de azt is elsajátíthatják, hogyan fejezzék ki érzéseiket a hangszerükön. Akkor vagyunk igazán sikeresek, ha a zenetanulás nem csak egy hétköznapi cselekvés, hanem öröm és kellemes kikapcsolódás is egyben.

  • fuvola

A fafúvós hangszercsalád egyik legkedveltebb tagja a fuvola, mely iskolánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A legősibb dallamhangszernek számít, csaknem 43.000 éves múltjával. Sziporkázó, csilingelő, virtuóz hangszer a fúvószenekarok, szimfonikus zenekarok, kamara együttesek ékessége, de gyakran hallhatjuk tündökölni a könnyűzenében is.

Tanulásához szükséges egy biológiai fejlettség, valamint fizikai állóképesség. Gyermekkorban jó előkészítői lehetnek a furulya, fife (kisfuvola), vagy kanyarfejes fuvola, amelyekkel könnyedén elsajátíthatóak az alapok: a fúvós légzés, a helyes test-, kéz és szájtartás, a hangszer megszólaltatása. Már az első órától kezdve előtérbe helyeződik a közös muzsikálás, együtt zenélés. Ez a páratlan élmény eleinte a tanárral, majd idővel már a diáktársakkal, iskolai együttesekkel történik. Minden félévben koncerteket tartunk, ahol a gyerekeknek lehetősége van fellépni, bemutatni milyen műveket sajátítottak el tanulmányaik során, így a szülők is hallhatják a sok gyakorlás gyümölcsét. A zene mindamellett, hogy ízlést formál, élményekkel gazdagít, kitartásra, szorgalomra, bátorságra ösztönöz, a lelkünket is ápolja, szebbé varázsolja.

  • zongora

A zongora nagyon széleskörűen használható hangszer. A szóló játékon kívül kamarazenében is nagyon gyakran fordul elő. Segíti a szolfézs és összhangzattan tanulást, a hangképzést, és jellegéből adódóan zenekari átiratok megszólaltatására is képes.  Aki tanul zongorázni, annak bármilyen más hangszer elsajátítása is könnyebb.

A zeneszerzők és karmesterek egyik legfontosabb segédeszköze. Zongoraórán a legfontosabb, hogy a gyerek megszeresse a zenét. Az egyik célunk a technikai és zenei dolgok elsajátítása, a másik, hogy megtanítsuk a növendéket úgy gyakorolni, hogy a hangszernél töltött idő valóban a fejlődését szolgálja. Fontos, hogy a gyerekek minél több kor zenéjével és azok stílusjegyeivel ismerkedjenek meg, megtanulják közben kifejezni, másoknak átadni érzéseiket, úgy hogy a játék egyúttal örömöt okozzon nekik.

  • gitár

A gitár korunk egyik legnépszerűbb hangszerévé nőtte ki magát a fiatalok körében. Némi gyakorlással könnyedén megtanulható rajta pár akkord, amiket lefogva, megpengetve, máris indulhat a közösségi program. Persze a tábortűz melletti éneklést kísérő négy akkord megtanulása után is van élet…

Tanáraink a gitárok több fajtáján is megtaníthatják a különböző technikákat a szorgalmas növendékeknek. A kezdők az alapokat többnyire akusztikus gitáron sajátítják el, de a későbbiekben lehetőségük van tanulni szóló gitáron, elektroakusztikus gitáron és basszusgitáron is a zeneiskolánkban.

Az egyéni oktatás iskolánkban egyéni tanmenetet is jelent, melyet a tanár a kis gitárossal az ő érdeklődési körét, lehetőségeit is figyelembe véve állít össze. Így valóban megvalósul a személyre szabott hangszertanulás, egy szoros együttműködés keretében.

Emellett meghívásos rendszerrel működik nálunk két zenekar is, az AlmaJam és az AlmaBeats, melynek az életébe bekapcsolódhat az, aki szorgos gyakorlással eléri az ehhez szükséges színvonalat. Az igazán tehetséges tanulók részére pedig az egész évben zajló programok több lehetőséget is kínálnak a zenei bemutatkozásra.

  •  cselló

A cselló a hegedű után a legdallamosabb vonós hangszer, amelynek hangja a legközelebb áll az emberi hanghoz. Irodalma a zongora, az orgona és a hegedű irodalma után a leggazdagabb. A csellót nagyrészt a komolyzenében alkalmazzák. Kezdetben csak a continuo szerepét töltötte be, de mára része a szimfonikus és vonószenekaroknak. Mély hangjai kitűnően betöltik a zenekari basszusszólam funkcióját. A magas regisztere pedig képessé teszi vezető dallamok játszására. Mivel a csellistának bal kezével nem kell tartania a hangszerét, szabadabban mozog a hangszer fogólapján. Bár nagyobb távolságokat kell bejárnia a bal kéznek, mint mondjuk a hegedűnél, ez a cselló sajátos játéktechnikájával nem okoz problémát. A magyar népi muzsikálásnak is fontos kelléke a cselló. Sok cigányzenész valódi specialistája a gordonkának, amely nélkül egy cigányzenekart nem lehet elképzelni. Az ütőgardon az a magyar népi hangszer, amely formáját tekintve a gordonkát utánozza, bár játékmódja gyökeresen eltérő. A cselló napjainkan egyre inkább előfordul a könnyűzenében is. Híres csapat például az Apocalyptica és a Two Cellos. Általuk egyre többen kapnak kedvet ennek a hangszernek a tanulásához. Iskolánkban működik csellózenekar/ vonószenekar is, ahová szeretettel várjuk a gyerekeket.

  • trombita

A trombita a nyugati zenében használt tölcséres fúvókájú, más néven rézfúvós hangszerek közül a legmagasabb hangú. Hangfekvése a kürt, a harsona és a tuba fölött van. A trombita egy változó keresztmetszetű, többszörösen meghajlított csőből áll, melynek egyik végén helyezkedik el a fúvóka, a másik vége tölcsérszerűen kiszélesedik. Anyaga sárgaréz, vagy más rézötvözet. A cső hosszának nagy részében azonos keresztmetszetű, menzúrája szűk, ennek köszönhetően fényes, érces a hangja. A tölcséres rész segít a hang sugárzásában és a hang képzésében is részt vesz. Hangszíne és virtuozitása miatt a klasszikus zenén kívül még a népzenében, a jazzbe és a pop zenében is népszerű hangszer. A zenekarok kedvelt hangszere.

  • hegedű 

A hegedű a barokk kor óta a legfontosabb hangszer a komolyzenében. A zenekarok jelentős részét teszi ki. A klasszikus hegedű a 16. század óta szerepel az európai zenében, bár eleinte sokkal kevésbé tartották arisztokratikus hangszernek, mint manapság. Fénykorát a barokk zene concertóiban és a hegedűvirtuózok korában élte, de mint szólóhangszer azóta is a legnépszerűbb hangszerek egyike. Európában a hegedű nagy népszerűségével egy időben sok országban népi hangszerré is vált. A magyar népzenén kívül többek közt német, osztrák, szláv, skandináv, ír és egyéb népzenét is játszanak rajta. A hegedű egyaránt jelentős szerepet tölt be a komolyzenében, a népzenében, a dzsesszben és a könnyűzenében. Mind a hangszer készítése, mind a hegedűn való játék művészi feladat, amelynek műveléséhez talentum és sok gyakorlat szükségeltetik. Az alapozó szakaszt elvégezve lehetőség van a vonószenekarhoz való csatlakozásra.

 

Csoportos foglalkozások:

Játékos hangszerismeret

Vannak gyerekek, akik ösztönösen ráéreznek arra, hogy mely hangszer áll közel hozzájuk, ám van, akiknek ez a sugallat nem jön elsőre. Nekik szeretnénk megkönnyíteni a hangszerválasztást ezzel a foglalkozással. Itt a gyerekek az év folyamán, sok különleges hangszer mellett kipróbálhatják a zeneiskolában tanulható hangszereket is és így könnyebben ráérezhetnek a szívükhöz közelálló zeneórára. Nulladikosok és az első osztályosok jelentkezését várjuk ebbe a csoportba!

Heti 1*60 perc, csoportos foglalkozás. Éves díja 223 000 Ft.

„Ütős” foglalkozás

Ezen a foglalkozáson a tanár vezetésével a képességfejlesztésen túl, mindenféle ütős hangszer segítségével kalandoznak a gyerekek a ritmusok világában. A foglalkozás célja, hogy a gyerekek játék közben fejlődjenek, tanuljanak és így megkapják a ritmikai alapjait a későbbi zenetanulásnak!
Minden órának része a zeneelmélet alapozása, a technika fejlesztése és dalok megtanulása, figyelembe véve az egyéni képességeket, fejlődési tempót.
Tanév végére a diákok tisztában lesznek az alapritmusokkal és szünetekkel, gyakorolják a tempótartást, egyenletes kíséretet, és megtanulnak legalább 2-3 ritmus alapkíséretet egy ismert dalhoz. Elsősorban alsósok jelentkezését várjuk ebbe a csoportba!

Heti 1*60 perc, csoportos foglalkozás. Éves díja 223 000 Ft.

Ukulele csoportos foglalkozás

Ezen a foglalkozáson a gyerekek csoportos formában tudják megtapasztalni a zenélés örömét. A kisebb kezekhez jó kezdés egy ilyen kis hangszer, ami jól megalapozza a későbbi gitár tanulást. Játékosan megismerkednek a gyerekek a legkönnyebb akkordokkal, pengetés technikával a kedvenc dalaikat játszva. Főleg alsó tagozatosok számára hirdetjük meg ezt a lehetőséget.

Heti 1×60 perc, csoportos foglalkozás. Éves díja 223 000 Ft

Egyéb zenetanulási lehetőségek az iskolában:

  • Zene-bona

A nulladik évfolyamon működő zenebona foglalkozás célja elsősorban a zene megszerettetése a kisgyermekekkel. Fejlesztjük a zenei alapkészségeket: zenei hallást, a ritmusérzéket, megszeretetjük az éneklést. Legfontosabb, hogy az ismeretszerzés egy örömteli folyamat legyen.  A foglalkozások a gyermekek életkori sajátosságainak figyelembevételével játékos formában zajlanak, melyeken sokat énekelünk, mondókázunk, különböző ritmus-és hallásfejlesztő játékokat játszunk. A közös éneklések ráébresztik a gyerekeket a zene szépségére, segíti őket a jellemfejlődésben, és nem utolsó sorban igazi összetartó közösséget kovácsol. (Költségtérítés nélkül, minden nulladikos számára tartott fejlesztő foglalkozás.)

Az iskolánkban további együtt zenélési lehetőségek kínálunk a gyerekeknek költségtérítés nélküli szakköri formában. Ezekre az iskolai szakköri jelentkezéskor lehet majd jelentkezni az évzáró csomagban. Jelentkezés után a zenetanárok meghallgatják az újonnan csatlakozni kívánó tagokat.

  •   AlmaJam és AlmaBeats zenekar

A zenekarok életébe azok a gyerekek kapcsolódhatnak be, akik már pár éve részt vesznek a hangszeres zeneoktatásban. A fiatalok mai slágereket, könnyűzenét játszanak, melyhez a kottát a zenetanár a diákok hangszer- és ének tudásához írja meg. A zenekarok rendszeres fellépői a karácsonyi ünnepségnek és az iskola művészeti gála koncertjének. A zenekari apparátusban szerepel: ének, zongora, szintetizátor, gitár, basszusgitár, csörgő, cajón, konga, elektromos dob, furulya, fuvola, cselló, hegedű.

  • Kamara zenekarok

A zenélés legszebb része, amikor már többen közösen tudnak együtt zenélni, így az élmény közössé válik. Erre szeretnénk minél több lehetőséget adni az iskolánkban zenélni tanuló gyermekeknek.

A szorgalmas és elhivatott gyerekek lehetőséget kapnak, hogy különböző formációkban a társaikkal együtt zenélhessenek, ugyanakkor ehhez már szükséges egy alapszintű hangszeres tudás. A repertoárban sok stílust kipróbálhatnak: klasszikus zenei művek, musical és filmzene részletek, de a jazz és pop is a lehetőségek között van. Jelenleg is működik a zeneiskolában: vonós kamarazenekar, fúvós kamarazenekar és gitár együttes is. Igyekszünk minden évben a lehetőségeket a gyerekek részéről felmerülő igényekhez igazítani.

  •  Calippo Gyerekkar- Alsós Énekkar

Iskolánk saját gyerekkarral büszkélkedhet, mely rendszeres fellépője az iskolai rendezvényeknek, kerületi hangversenyeknek. A kórust gyermekeink nevezték el kedvenc jégkrémjükről, így kapta meg a Calippo nevet, s a kapnak azóta is a gyerekek minden év végén egy Calippo fagyit jól megérdemelt munkájuk jutalmaként.
Az éneklésbe azok a tisztán éneklő diákok kapcsolódhatnak be 6 évesektől a 10 évesekig, akik vállalják, hogy heti rendszerességgel járnak kóruspróbára és a fellépéseken szerepelnek. A gyerekkar repertoárja a népdaloktól kezdve a komolyzenén át egész a musical-ekig terjed.

  • Vadalma- Felsős Énekkar

Régi vágyunk vált valóra a kórus létrehozásával! Olyan gospel, jazz és popdalokat énekelhetnek a fiatalok, melyek mai, ismert slágerek. A kórusba olyan fiatalok jelentkezhetnek, akiknek már kialakult a képességük önálló szólamvezetésre, több szólamban való éneklésre. Az énekkarok rendszeres szereplői az iskola rendezvényeinek.

Zeneiskolai jelentkezés

A beiratkozás lépcsőfokai:

Minden tavasszal az iskolai Hírlevélben meghirdetett jelentkezési felületen kell jelentkezni

1.      Online regisztráció: Minden tavasszal az iskolai Hírlevélben meghirdetett jelentkezési felületen lehet jelentkezni. Kérjük, ezt azok is tegyék meg, akik már tanultak nálunk, hogy biztosak lehessünk benne, folytatják tanulmányaikat.

2.      A zenetanárok az újonnan vagy új hangszerre jelentkező gyerekeket meghallgatnak, megnézik az adott hangszer tanulására való alkalmasságát, majd értesítenek minden érintett szülőt, hogy azt javasolják–e a gyerekeknek, amire jelentkeztek, figyelembe véve az életkori, zenei és fizikai adottságokat.

3.   A jelentkezés rögzítésére szerződés készül, amit a szülőknek kell aláírniuk, ezzel is kifejezve az elköteleződést a tanévre, felelősségvállalást a gyermek támogatására. (tandíj befizetése, hangszer vásárlása vagy bérlése, a gyakorlás lehetőségének a biztosítása, a zeneórára, szereplésre, koncertekre való eljutás segítése)

4.  A zeneiskola első féléves tandíjának befizetése, melynek határideje június 5. A második félév fizetési határideje január

5. Egyes tanszakokon kialakulhat helyhiány. Ilyenkor a jelentkezés sorrendje szerint néhányan várólistára kerülhetnek. A később felszabaduló helyek (kimaradások, visszamondások) esetén ők elsőbbséget élveznek és a tanév közben is kiértesítjük őket a lehetőségről.

Tanév közben a jelentkezési szándékot a zeneiskola vezetőjének, Rajz Andreának kell írásban jelezni (rajzandi@ujalma.hu). Ilyenkor a már működő órarendeket nem áll a zenetanároknak megváltoztatni, ezért csak az üresen lévő idősávokban tudnak új tanítványt fogadni. Erről is a zeneiskola vezetőn keresztül, de a zenetanárral kell egyeztetni.

A jelentkezés további menete a szokásos pontok szerint történik ilyenkor is: – alkalmassági meghallgatás, – szerződés aláírása, – a tandíj befizetése.

Zenetanárok bemutatkozása, elérhetősége

 Rajz Andrea: zeneiskola szakmai vezető, magánének és hegedű tanár

http://www.ujbudaialma.hu/rajz-andrea/

Meggyesné Ihász Katalin:  énektanár, szolfézstanár és magánének tanár, a Calippo Gyerek­kar vezetője

https://www.ujbudaialma.hu/meggyesne-ihasz-katalin/

Kuszkó Henrietta: énektanár, szolfézstanár, magánénektanár, Vadalma Gyerekkar vezetője

https://www.ujbudaialma.hu/kuszko-henrietta/

Musa József: énektanár, szolfézstanár és gitártanár

http://www.ujbudaialma.hu/musa-jozsef/

Csemer István: zongoratanár, korrepetítor
http://www.ujbudaialma.hu/csemer-istvan/

Sánta Barbara: zongoratanár, korrepetítor

http://www.ujbudaialma.hu/santa-barbara/

Szuhánszky Réka: zongoratanár korrepetítor

https://www.ujbudaialma.hu/szuhanszky-reka/

Gróf Kata: zongoratanár

http://www.ujbudaialma.hu/grof-kata/

Hargitai Eszter: fuvola- és furulya tanár
http://www.ujbudaialma.hu/hargitai-eszter/

Faragó Anita: csellótanár, vonószenekar

https://www.ujbudaialma.hu/farago-anita/

Rajz József: trombita-, gitártanár, dob tanár, Játékos hangszerismeret
foglalkozás, Ütős csoport, Alsós- és Felsős zenekar
http://www.ujbudaialma.hu/rajz-jozsef/

Csík Dániel: gitár- és basszusgitár tanár
http://www.ujbudaialma.hu/csik-daniel/