Napirend
A napirend hozzájárul a gyermek egészséges fejlődéséhez szükséges biológiai és pszichológiai feltételek megteremtéséhez. Biztosítja a gyermek változatos, gazdag tevékenységét, az aktív és passzív pihenés életkorának és egyéni szükségleteinek váltakozását. Segíti az iskolai életre való felkészülést.
7:00-7:30 Reggeli ügyelet, szabad játék.
7:30-8:30 Gyermekek érkezése, szabad játék, reggeli csevegő.
8:30-9:00 Reggeli, gondozási tevékenységek.
9:00-11:45 Foglalkozások váltott rendben:
- anyanyelvi nevelés mesével, verssel, dramatizálással
- környező világ tevékeny megismerése
- matematikai képesség és készségfejlesztés
- zenei nevelés
- vizuális nevelés
- mozgásfejlesztés – mindennapos testnevelés, hetente egyszer nagy torna a tornateremben
- angol nyelvi gyakorlatok, játékszituációk, énekek, körjátékok
- néptánc
- iskolaelőkészítő foglalkozás
- zenei képességfejlesztő foglalkozás
Közben: Testápolási teendők, szabad-irányított játék, levegőzés.
12:00-12:30 Ebéd, gondozási tevékenységek.
13:00-15:00 Mese és csendes pihenő. Aki nem alszik, annak lehetősége van a mesehallgatás után a csoportszobában játszani, feladatlapozni.
14:00-15:00 A nem alvóknak szabad játék; alkotó-kézműves tevékenységek – egyénenkénti vagy kis csoportos részképesség fejlesztés.
15:00-15:30 Uzsonna, gondozási tevékenységek.
15:30-16:30 Levegőzés, szabad játék.
16:30-18:00 Esti ügyelet, szabad játék.
A gyerekek egyéni órarend szerint részt vesznek szükség esetén logopédiai foglalkozásokon, illetve mozgásfejlesztő alapozó terápiás foglalkozáson. Lehetőség van bizonyos szakkörök munkájába is bekapcsolódni. Ezek általában fél ötkor kezdődnek, egy-két kivétellel. A kínálatban szerepel vitamintorna, jóga, képzőművész, judó, kórus, tánc, labdajáték, logikaland, hangtál. Fakultatív formában költségtérítéssel mód van plusz foglalkozások igénybevételére, ilyen a zenetanulás (furulya, zongora). A napirend alapján a csoportban az óvónő dolgozza ki a gyermekek számára leginkább ideális programot. Az egyes évszakok szerint a napirend módosítható.